ایزو مواد غذایی

ایزو مواد غذایی  

ایزو مواد غذایی   : ISO استانداردهای متعددی را توسعه داده است که می تواند در صنایع غذایی از جمله تولیدی ها  رستوران ها و  فست فود اعمال شود. مرتبط ترین استانداردها برای صنعت مواد غذایی عبارتند از:

 

ایزو مواد غذایی : ایزو 22000

سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی: این استاندارد الزامات یک سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی را که تمام جنبه های ایمنی مواد غذایی از تولید تا مصرف را در بر می گیرد، مشخص می کند. و برای کمک به سازمان ها در شناسایی و کنترل خطرات ایمنی مواد غذایی و اطمینان از ایمن بودن غذا برای مصرف انسان طراحی شده است. 

 

ایزو مواد غذایی : ایزو 9001 

سیستم مدیریت کیفیت: این استاندارد الزامات یک سیستم مدیریت کیفیت را تعیین می کند و می تواند توسط مشاغل فست فود و رستوران استفاده شود تا اطمینان حاصل شود که محصولات و خدمات آنها به طور مداوم نیازهای مشتری را برآورده می کند و به طور مداوم بهبود می یابد.

 

ایزو مواد غذایی : ایزو14001 

سیستم مدیریت زیست محیطی: این استاندارد الزامات یک سیستم مدیریت زیست محیطی را تعیین می کند  که می تواند توسط  فست فود و رستوران ها برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی آنها و مطابقت با مقررات زیست محیطی قابل استفاده استفاده شود.

 

ایزو مواد غذایی : ایزو45001

سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی: این استاندارد الزامات یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را مشخص می کند. این می تواند توسط شرکت های فست فود و رستوران ها برای شناسایی و مدیریت خطرات ایمنی و بهداشت شغلی در محل کار استفاده شود.

فست فود و رستوران ها می توانند با اجرای استانداردهایی مانند ISO 22000، ISO 9001، ISO 14001 و ISO 45001  و HACCP به تضمین ایمنی مواد غذایی، بهبود کیفیت، به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی و خطرات ایمنی  و مدیریت سلامت شغلی کمک کنند.

پرسش های متداول

داتیس سیستم چه خدماتی را به فعالان در زمینه مواد غذایی ارائه می دهد؟

داتیس سیستم با نام ثبت شده دانانوونداد ( DNW) ارائه دهنده خدمات مشاوره و نظارت در زمینه آموزش و پیاده سازی استانداردهای سیستم مدیریت و اخذ گواهینامه ایزو ،  HACCP و GMP می باشد .

چرا صنایع غذایی به گواهینامه ISO نیاز دارند؟

صنعت غذا یک شبکه جهانی از مشاغل متنوع مرتبط با محصولات غذایی است که برای اکثر جمعیت جهان عرضه می شود. صنایع غذایی در واقع یکی از بزرگترین صنایعی است که نقش بسزایی در توسعه اقتصاد کشور دارد. بنابراین، همیشه انتظارات زیادی از این صنایع برای ارائه محصولات و خدمات غذایی تضمین شده با کیفیت وجود دارد. و تنها علامت تجاری مورد تایید جهانی که می تواند مدیریت کیفیت را برای این صنایع تضمین کند ISO است . علامت تجاری ISO مشتریان را ملزم می کند که خدمات ارائه شده توسط صنایع غذایی مطابق با استانداردهای جهانی شناخته شده ISO تنظیم شوند.

با کمک گواهینامه ایزو، صنایع غذایی می توانند کیفیت و کارایی خود را در رعایت استانداردهای لازم ثابت کنند و نیازهای مشتریان یا مصرف کنندگان مواد غذایی را برآورده سازند.
می توان نیاز نهایی به گواهینامه های ISO برای صنایع غذایی را در هر مرحله از خدمات خود احساس کرد. در این زمینه به برخی از نکات زیر اشاره شده است:

با کمک گواهینامه ISO 22000، می توانید محصولات یا خدمات غذایی با کیفیت بالاتر را ارائه دهید.
گواهینامه ISO برای صنایع غذایی، استفاده از منابع را بهبود می بخشد که در ازای آن به صنعت شما کمک می کند تا سود کسب کند.
گواهینامه های ایزو پتانسیل بالایی برای افزایش رشد اقتصادی دارند.