ایزو 45001 در یک نگاه

 سیستم مدیریت ایمنی – ایزو 45001 برای هر سازمان کاربردی ست ، صرف نظر از اندازه آن و یا ماهیت و زمینه فعالیتشان ، و شامل برنامه های ایمنی و سلامت کارگران و کارکنان می شود . بار مسئولیت صدمات و بیماری های شغلی قابل توجه است.

روزانه بیش از 6300 نفر از حوادث و بیماری های ناشی از کار جان خود را از دست می دهند، که این رقم در سال به حدود 2.3 میلیون نفر می رسد .

هم برای کارفرمایان هم برای اقتصاد و نتایج آن ، بازنشستگی پیش از موعد، عدم حضور کارکنان و افزایش حق بیمه می باشد.

ISO 45001:2018 به سازمان کمک می کند تا به نتایج مورد نظر سیستم مدیریت OH&S خود دست یابد.

 

نتایج پیاده سازی  ایزو 45001 در سازمان ها

الف) بهبود مستمر عملکرد OH&S؛

ب) تحقق الزامات قانونی و سایر الزامات.

ج) دستیابی به اهداف OH&S.

برای مبارزه با این مشکل ، سازمان ایزو درحال توسعه یک استاندارد جدید با عنوان ایزو 45001 (الزامات سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی) می باشد ،

که این استاندارد با ارائه یک چارچوب برای بهبود ایمنی کارکنان، کاهش خطرات محیط کار و ایجاد شرایط کاری بهتر و امن تر در سراسر جهان به سازمان ها کمک می کند.

تدوین ایزو45001

این استاندارد ، در حال حاضر ، توسط کمیته ای از کارشناسان بهداشت و ایمنی شغلی توسعه یافته و پیرو سیستم مدیریت عمومی ISO 9001 و ISO 14001 و به نوعی جایگزین استاندارد OHSAS 18001 می باشد .

قبل از اینکه این استاندارد در دسامبر سال 2017 منتشر شود، پیش نویس این استاندارد ، از طریق اعضا محلی سازمان ایزو در دسترس است،

که پس از آن مرحله پرس و جو عمومی (DIS) و مرحله پیش نویس نهایی (FDIS) می رسد.

استاندارد ایزو 45001 هم اکنون با توجه اهمیت نقش ایمنی در کلیه شرکت ها و سازمان ها نقش ویژه ای در عملکرد سیستم مدیریت داراست .

 

دریافت ایزو 9001 را نیز به سازمان شما توصیه می کنیم …

مراحل دریافت ایزو 45001

توسعه و پیاده سازی سیستم مدیریت ISO 45001
برنامه ریزی مییزی با شرکت صدور گواهینامه ایزو معتبر
انجام ممیزی فرآیندها برای اطمینان از این که شما با الزامات استاندارد ایزو 45001 مطابقت دارید
در صورت نیاز، هرگونه مشکل انطباق شناسایی شده در ممیزی را برطرف کنید
هنگامی که تمام الزامات را برآورده کردید، گواهی ایزو 45001 را دریافت خواهید کرد
بسیاری از سازمان ها انتخاب می کنند که یک مشاور ایزو استخدام کنند تا آنها را در فرآیند پیاده سازی و صدور گواهینامه ایزو 45001 راهنمایی کند. مزیت این رویکرد این است که شما یک مشاور قابل اعتماد خواهید داشت که از نکات استاندارد آگاه است، بنابراین لازم نیست خودتان همه چیز را بفهمید.

استفاده از نرم افزار مدیریت ایمنی و بهداشت نیز می تواند فرآیند انطباق و صدور گواهینامه را آسان تر کند. یک سیستم نرم افزاری متمرکز به شما کمک می کند تمام اطلاعاتی را که برای نشان دادن انطباق نیاز دارید پیگیری کنید. نه تنها این، بلکه می تواند به شما در بهبود روش مدیریت ریسک ها و جلوگیری از حوادث کمک کند.

هزینه دریافت ایزو 45001 چقدر است ؟

جواب این است که البته بستگی دارد. شما باید هزینه اجرای سیستم مدیریت ایزو 45001 ، خرید مستندات ، شرکت در دوره ها و به کارگیری  مشاوران و ممیزان را در نظر بگیرید. یک سازمان کوچک ممکن است بین 3 الی 50 میلیون  هزینه کند، در حالی که یک سازمان بزرگتر ممکن است به میزان قابل توجهی بیشتر هزینه کند. با این حال، یک سیستم مدیریت ایزو 45001 موثر می تواند به شرکت شما در صرفه جویی در بلندمدت کمک کند.

پرسش های متداول درباره ایزو45001

از کدام مرجع گواهینامه ایزو 45001 دریافت کنیم ؟

از مرجع با اعتبار بین المللی توصیه ما شرکت DNW تحت اعتبار ASCB انگلستان است . شرکت ممیزی و صدور گواهینامه DNW  ممیز، صادرکننده گواهینامه ایزو   و مجری دوره های سیستم مدیریت در محل سازمان شما و ارائه گواهینامه حضور در

دوره های آموزشی مرنبط می باشد.

صدور گواهینامه حضور برای دوره آموزشی  ، که توسط آموزشگاه ها و مدرسین مجاز برگزار می گردد می تواند به عنوان رزومه مورد استفاده قرارگیرد .